Forårsfest med lokalrevyen “Vi er på’n igen”

Skrevet den 10. marts 2016

Fornemt besøg til Linå revyen ”Vi er på´n igen”

Forårsfesten i Linå Forsamlingshus i lørdags samlede fuldt hus, og 118 feststemte deltagere var med til at sørge for, at aftenen vil blive husket som en rigtig hyggelig og sjov aften.

Revyholdet, der i år alene bestod af 3 lokale sceneaktører, Jytte Ingerslev, Erik Lindbjerg og Jette Sørensen og ikke at forglemme, den uundværlige kapelmester Aase Ringgaard, har gennem de sidste 2 måneder skrevet tekster til både sange og forskellige andre indslag og øvet på livet løs, og lørdag aften fyrede de så det hele af, efter publikums utallige klapsalver, grin og løbende kommentarer at dømme, til stor morskab for alle.

Men der var skam også fint besøg i revyen, idet både Dronning Margrethe og Prinsegemalen, Indvandrer/inte-grations- og boligminister Inger Støjberg og Dansk Folkepartiformand Kristian Thulesen-Dahl var med.

• Revyen startede med en velkomstsang
  • Derefter var vi på bænken ved Linå Torv, hvor vores lokale turistguide redegjorde for, hvad der sker i Linå. Hun ser og hører jo meget, når hun sidder der hver dag som turistguide. Så der var stikpiller til mange Linå-borgere.
  • Så besøg af Kristian Thulesen-Dahl, der i en sang på melodien ”Manden på risten” fortalte om sin vej til partitoppen. Han havde statsminister Lars Løkke Rasmussen med som en maionetdukke.
  • Så kom Inger Støjberg, der hele tiden er på jagt efter egnede steder til at oprette flygtninge-teltcamps, og som ser Linå som et egnet sted. Teksten er lavet, så der udover nationalt og internationalt stof også indgår en masse lokalt stof.
  • Så var der indlæg fra Dronning Margrethes arbejdsværelse, hvor hun talte om genvordighederne omkring Prinsegemalens pensionering og manglende deltagelse i de royale forpligtelser, herunder hendes 75 års fødselsdag.
  • Så sang to af aktørerne på melodien ”Gyngerne og Karrusellen” om hvad der rører sig på kommunalt plan, på godt og ondt. Stadionbyggeri, plejehjemslukning, motorvejen, parkeringskælderen under Torvet, manglende engagement i Linå m.m.
  • Så kom pensionisten, Prinsegemalen på besøg. Han er nu ikke længere sur, og drikker ikke længere sin egen  sure vin, da han har afhændet sit vinslot og ladet sig erklære Kong Kurs.
  • Ved afslutningsnummeret blev det nyeste turisttiltag for Linå afsløret af de Tyrolerklædte aktører, idet Linåbakkerne blev udnævnt som det nye Tyrolerland best team management apps. Under nummeret gik tyrolerne rundt og delte drinks ud til gæsterne, og fik en del af gæsterne med ud på gulvet til en gang tyrolerdans.

Mellem numrene sørgede kapelmesteren for at underholde gæsterne med dejlig musik, indtil den næste aktør var omklædt og klar til at gå på scenen med næste nummer.

Revyholdet i år har alene bestået af pensionister, men til næste års revy håber de at kunne få lidt yngre kræfter med på holdet. Man er jo temmelig meget på i en forestilling, når vi kun er 3 aktører.

Se billeder under Begivenheder.